Papieren prototypes

Ik ben bezig met het creëren van een papieren prototype voor mijn eindwerk.  Bedoeling is dat ik voor de nieuwe applicatie van de klant, en dan nog maar voor een klein onderdeeltje van die applicatie, een prototype maak.  Ik dacht dat ik het liefst op papier zou werken.  Maar aangezien ik helemaal geen grafische hand heb, heb ik me maar gericht op Microsoft Visio.  Niet meteen mijn meest favoriete tool, al was het maar in het linken van objecten (die pijltjes leiden hun eigen leven).  Maar dankzij de add-in van GUUUI kan je wel gladjes aan de slag voor web prototyping.

Probleempjes die ik tegenkom:

  • Hoe gedetailleerd ga je te werk? Als het al te veel op een eindresultaat lijkt, durft geen gebruiker tijdens een prototype-test aanpassingen vragen; als je te schematisch werkt, is het geen echt prototype meer;
  • Wanneer stop je met ontwikkelen? Gerelateerd aan het vorige probje: je kan bezig blijven;
  • Welke data toon je?  Werk je met echte data of met verzonnen data?
  • Extra pagina’s of stick-on notes?  Wanneer maak je een nieuwe pagina aan na user interaction; wanneer kies je voor een stick-on papiertje?
  • Laat je de gebruiker zelf tekst ‘intypen’? Of zorg je voor vooraf ingevulde tekstvakken die je naarstig uitknipt?
  • Wat een knipwerk!! 🙂
  • Aangezien ik alleen werk, zal ik tijdens de gebruikerstesten niets kunnen noteren, omdat ik facilitator moet spelen en papiertjes moet verschuiven.  Daarom zal ik alles op video tapen.

Hoe het in zijn werk gaat kan je bekijken op YouTube: papieren prototype voor een game.

2 reacties op “Papieren prototypes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *